منتديات نبض سوريا  

الإهداءات


العودة   منتديات نبض سوريا > منتدى النبض التقني والتكنولوجي > نبض الفضائيات

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 08-06-2011, 10:59 AM   #1

 
تاريخ التسجيل: Jan 2010
الدولة: سوريا
المشاركات: 325
male

افتراضي AYDIN DOGAN By: Aasem Alahmar

AYDIN DOGAN

By: Aasem Alahmar
nabd-sy.net


Translated by: Muhammad Alahmar


Aydin Dogan

Aydin Dogan was born in 1936, and received his secondary education in the city of Erzincan, studied economics and commerce at the University of Istanbul between 1956-1960, started his business officially in 1959 by registering at the tax office, and he established his company as the first activity within the automotive industry in 1961, and today, his activities extending to 18 countries, and he establish relations alliance with 11 firms global trade, and has the largest national company for the distribution of oil products in Turkey, while he control over the media market of Turkey, operates about 25,000 employees in these multiple companies , while Nine of his companies are registered with the Istanbul Stock Exchange, and economic activity is distributed on the sectors of energy, media, industry, trade, tourism and insurance.
Aydin Dogan, the most prominent faces of the bloc of political - economic secularists in Turkey, as one of the pillars of the Association of Turkish business people (TUSIAD), which brings together business people from the secular, and leads the Association of real negotiations for the accession of Turkey to the European Union, and engaged in fierce opposition to the policies of Prime Minister Rajap Tayep Erdogan.

Arm of the media for Dogan Group:

The power and influence of Aydin Dogan in Turkey, due to the media arm of his economic group (Dogan Yayin Holding) which called for short (DYH) which starting in 1997, (DYH) activity includes: newspapers, magazines, publishing and printing of books ,television channels, radio stations, music companies and Internet, in addition to the production of art works and distribution, Aydin Dugan controlling about 60% of the Turkish media market, which included 3,500 magazine, national and local newspaper ,about 300 local and satellite television stations, and nearly of 1100 Radio stations.

He Became interested with media market since the beginning of the eighth decade of the twentieth century, when he bought the most popular Turkish newspapers "Hürriyet" which was owned to the Turkish Jewish Sedad Semawy, then followed in 1973 when he purchased "Milliyet" newspaper, and today he has many of newspapers and magazines, most notably the "Hürriyet", "Milliyet", "Posta", "Radikal", "" Referans concerned with the affairs of the economy, "Vatan", "Fanatik" affairs specialist sports, and the "Turkish Daily News" published in English, and Many children's and teenagers magazines, Dogan has 35% of the Turkish press until 2009, and holds 63% of newspaper distribution and 71% of the distribution of magazines in Turkey, and overseas the issuance and distribution many of the newspapers classified in Russia, Ukraine, Kazakhstan, Hungary and Croatia, as well as the European version of the newspaper "Hürriyet" puplished in Germany.
At the level of TV media Dogan has around 45.9% of Turkish television channels market , and the more famouse channels that follow him in Turkey: "" Kanal D, "Star TV", "CNN Türk" in partnership with the "Time Warner", "" Cartoon Network-oriented for children, "" TNT diverse partnership also with "Time Warner", and his channels broadcast through satellite (TURKSAT) specially private channels with pay, Dogan group offers other services like telecommunication and E-commere through D-smart and Dogan teleshopping services, outside of Turkey he has " Kanal D Romania ", which is one of the most popular five channels in Romania.

And on world wide web the two web sites www.hurriyet.com.tr and www.milliyet.com.tr occupied advanced position in turkey.

Media on duty of Fund and politics:

Some believes that Dogan, the Turkish billionaire which his group have number of major newspapers, television channels and fuel distribution company has got a profit over the years of his relations intimate with previous governments, this good relationship with most of the Turkish governments impeded the press Turkish neutral, where the media coverage as much warmth relationship with the government.
As for the media in Turkey a significant impact on the Turkish people and its direction, and if the army was mentioned by the media in maintaining the secular, what is behind pitting the military against governments was Dogan media group is above the main, and this is what happened with the government of Arbakan's coalition with Tansu Ciller, in 1997 she was attacked by turkey media and pitted the military out of her and show to the people that the Republic is in risk, what raised the ire of the army and called some ministers to resign from the government, and this is acknowledged by the recent health minister in that government, that the media exaggerated the reality.

Dogan began claimed profits after the fall of Arbakan – Ciller goverment, in September of 1998, Dogan economic group participated in the tender offer for the privatization of POAS which is a government facility for refining oil, and although he lost the tender to be shown first, but the relationships and influence within the government Turkish, was judged, overturning the Court's result is the first to announce the winning tender to display the second, and dominated through-owned facility refining national POAS - equal in today's market of more than $ 2.5 billion -, the distribution of petroleum products in Turkey, as well as for the control of a big return from the profits of the energy sector in Turkey, although the case raised the Turkish public and the world, and led to an investigation on suspicion of corruption of senior government officials such as Mesoud Yilmaz, Deputy Prime Minister and Minister Isin Celebi, Aydin Dogan and through strength of media, manipulation of public opinion the Turkish and he success in coverage of the issue adequately.

And during the government of Justice and Development, under the rule of Rajap Tayep Erdogan, Aydin Dogan income in direct and explicit conflict with the Turkish government, and tried to undermine the rule and his popularity, and he let the doors open in his media outlets in front of the nationalist opposition and leftist and men of the army to attack the government.

This war flash back opened with the Turkish government's desire to Erdogan, the reduction of singling out Dogan arena media of Turkey, and the establishment and attract the media parallel to notify Dugan, exploited the Prime Minister of a Union media "center" of the second-largest media group in Turkey, financial crisis, deficit which the owner "Turgay Cinar" pay their dues to the government, to pay the fund to guarantee bank deposits "TMSF" to the confiscation of "center", and the sale of large parts of it, including the Channel "ATV" and newspaper "Sabah" to the consortium mixed "Calik" who is close to Erdogan, and banks have provided the State in this con**** generous loans, and was mixed consortium "Calik" Until then, active in particular in the sectors of energy, ****ile, construction, banking sector, and was inaugurated disbanded Albayrak's son-in-law brother of Erdogan, Prime Minister Rajap Tayep Erdogan at the head of the media group which owns 22.9% of the market of the Turkish media.

On the other hand is no longer Aydin Dogan enjoy the privileges and government grants, which go back to get it, and suspended Istanbul Municipality awarded a tender land Hilton Hotel, as the government refused to allocate frequency of a local network "" CNN Türk news of him, in addition to the refusal to grant a license to build refinery oil in the port of Jihan, and finally was referred to the Court of tax fraud, because of the sale a 25% from one of his television channel to the German publisher Excel Springer " Axel Springer AG" - close to the Zionist entity - the end of 2006, where the tax fraud charges found that a Dogan group recorded in the accounts of the sales price in January 2007, instead of being recorded in the accounts of December / December 2006, was considered by the Tax Authority tax evasion and was sentenced in February / 2009 fined him $ 500 million, and had not gone a few months, until approved Court set new fines on a group Dogan economic because of other issues related to tax evasion, and reached the value of fines in the month of September / 2009 to $ 2.5 billion, *****alent to 80% of the value of Dogan economic group, and not only the Turkish government do it, but worked on increase the fine to 3.22 billion U.S. dollars, and sent to Aydin Dogan should be limited to his movable and immovable properties, to mortgage and sell them in the event of inability to pay the fine and the failure of the appeal against the decision of the court, and showed each of the European Union and the United States of America opposed to government legal right to set economic Dugan, being a narrowing of the media and the free economy, these pressures have led the judicial Dogan to relinquish the presidency of the group to his daughter Ms. Arzohan Aalchen Dag in the beginning of 2010.

At this s***e the Dogan media arm was retaliating from the government of Rajap Tayep Erdogan, through raised the issue of "Deniz Feneri" which is the largest Islamic charity organization in Turkey, and as per media of Dogan, the organization transformed from Germany, huge amounts of donors money, estimated at more than 18 million Euros, without any intermediary bank, to be used in the financing of "Kanal 7" (television seven) owned by son-in-law of the Prime Minister, and close to the government, and funds were earmarked for distribution to the poor and those affected by natural disasters struck in the areas calculated popular on the Erdogan party .

Among the charges is also part of the amount delivered directly to Erdogan by Zahid Akman, who runs the post of Chairman of the Turkish media censorship, but the German courts could not prove the charge against the Prime Minister of Turkey, while the Frankfurt court sentenced three Turks for fraud and manipulation of voluntary contributions, the rule of the accused President Mehmet Gorehan sentenced to five years and nine months, but the engines behind the scenes and the recipient of the funds are still in Turkey, and they are in charge today, high positions in the field of media work. Zahid Akman, who was formerly a presenter of news in the "Kanal 7" close to the Erdogan party, is the day the President of the Council of Radio and Television "" RTÜK, and suspected that he might enter the money donations collected by the "Deniz Feneri" to "Kanal 7", after that the transfer itself.

Zakaria Karaman, who was a partner Mehmet Gorehan previously chaired nowadays "Kanal 7". There is also an investigation last being against Zahid Akman in Germany on fraud and procrastination declare bankruptcy "housing association Frankfurt and Oovinach", which was in the administrative sentenced them in Frankfurt Mehmet Gorehan and Zahid Akman, the issue revolves around the embezzlement of funds and aid provided by the State to acquire the 1300 residential units from small Turkish investors in Germany.

And the promotions films for housing association was broadcasting on the "Kanal 7". The exciting the attention of the media suspected funded with money donations from Germany, provide support for the Prime Minister in his attacks on the Dogan Media Group.

The intimate of Erdogan party seeing that the coverage of this case by Dogan comes on the sidelines of the deprivation of features and economic projects used to be obtained from previous governments, and to cover up the scandal of tax evasion, and is well known that Aydin Dogan has a great influence in the city of Frankfurt German where he built the 2002-****d giant, in cost of 25 million Euros to puplish the European version of his newspaper "Hürriyet" which is widespread in Europe, and waged campaigns hostile to the German government and calls publicized extremist nationalist against the integration of citizens Turks society German whenever glimpsed a convergence between the German government and Islamic societies, and have sent him several warnings if he continued to raise alarms that the Turkish community against it, while changing the policy of his newspaper about fondling and appeasement and praise as long as the German government's actions infringed on some Islamic societies, especially since the events of September 11th.

And has raised the book "The daughters of God" by the Turkish Nadim Jursal a sensation among the citizens of Turkey because it contains many of the phrases which make a mockery of the divine self and the prophets of God and their wives, and the book was Published by Dogan Group, then came the book launch in the sludge the media war between the Aydin Dogan and Erdogan Government, while came the coverage of his media neutral to a large extent of the Israeli aggression on the Turkish ship "Mavi Marmara", which led to the deaths of a number of Turkey citizens, describing the channels of the event to "attack" and "assault on a ship aid ", while the quoted analysis and explanations for many of the foreign channels, including the Israeli TV channels, what he considered Prime Minister Erdogan is not enough, and even collusion against the citizens and the Turkish government.


?Does media resolved the conflict

This movement in the Turkish media market reflects the developments in Turkey in the nature of the emerging social forces, which began to compete with the traditional capitalist powers such as the "Sabanci Group" and the "koc Group" The reforms implemented by the Government of relative to Erdogan and the desire of the Islamic powers to take over the helm of the economy National fueled competition between the families of capitalism ancient advocacy of the current secular, and bourgeois Islamic emerging - so to speak -, many of the tenders the major and mega projects announced by the Turkish government recently won economic groups follow the bourgeoisie new Islamic like "Calik Group", sparking outrage among the laity, and they began to cross-arm the media launched a campaign heavy on the government accuse it of the corruption and complicity of the assignment of such tenders and projects for economic groups close to them, it was incumbent upon the Turkish government and this category of business Islamists can be its own media, to respond to competitors, and were able to achieve some progress in this area, and should the coming days will witness the struggle the media is growing to win the votes of the Turkish public, and that happens when the conflict grow up between the Association of Turkish business people "TUSIAD", and Association of Muslim businessmen "MUSIAD," Is Aydin Dogan star will decline in the midst of this conflict, or is getting brighter? Perhaps the coming days .. answered
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــ

References:

1- http://www.saudiinfocus.com/ar/forum/showthread.php?p=81156 .
2- http://www.akhbaralaalam.net/news_detail.php?id=21241.
3- http://hanzala.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1243: pzhyzd-yns-gspzhyzd-....fszjajj-ojenjj&catid=49:2010-09-24-20-10-22&Itemid=2.
4- http://ar.qantara.de/webcom/show_article.php/_c-471/_nr-718/i.html.
5-http://www.aljazeera.net/NR/exeres/4F782416-EAE9-4FEA-B7D6-2161B019A2D0.htm.
6- http://ar.trend.az/news/important/opinion/1333054.html.
7-http://www.sahafi.jo/sart_info.php?id=b727f6023eb444161450844edea45ef56 1add2c0.
8- http://www.akhbaralaalam.net/news_detail.php?id=33027.
9-http://www.aljazeera.net/NR/exeres/9C083294-3353-4689-B315-D4D547111961.htm.
10- http://www.iraqi.dk/news/index.php?option=com_content&view=article&id=10421 :2010-05-13-15-34-53&catid=147:maqalat-adabea&Itemid=426.
11- http://www.al-akhbar.com/ar/node/164647.
12- http://www.middle-east-online.com/?id=98447.
13- http://www.atinternational.org/forums/showthread.php?t=7466.
14- http://www.youm7.com/News.asp?NewsID=89178.
15- http://sadaarab.jeeran.com/archive/2008/7/631032.html.
16- http://en.wikipedia.org/wiki/Do%C4%9Fan_Holding.
17- http://www.doganholding.com.tr/en/corporate/corporate-profile.aspx.
18- http://www.aljazeera.net/News/archive/archive?ArchiveId=1063867.
19- http://vb.arabseyes.com/t20620.html.
20- http://www.biyografi.info/kisi/aydin-dogan.
21- http://pmerdogan.com/arabic/2010/09/29/%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%AE%D8%A8%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF%D8%A9/.





__________________


자유
عاصم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:24 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
منتديات نبض سوريا